Ανεβασέ το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
11 03 2014

Η παιδεία είναι σε απόλυτη προτεραιότητα. Στη δράση μας, στις ενέργειες μας,στο πρόγραμμα μας.

Την Κυριακή 9 Μαρτίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του 3ου Γυμνασίου - Λυκείου Βύρωνα πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση - συζήτηση για την Παιδεία που διοργάνωσε η δημοτική Πρωτοβουλία "Στάση Βύρωνα". Ο επικεφαλής της παράταξης και υποψήφιος δήμαρχος κ, Άκης Κατωπόδης κατά την ομιλία του παρουσίασε τις θέσεις της και τις προτεραιότητες ως νέα δημοτική αρχή. 

   

Η ομιλία του επικεφαλής της Δημοτικής Πρωτοβουλίας "Στάσης Βύρωνα" και υποψήφιου δημάρχου Άκη Κατωπόδη. 

Αγαπητοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, φίλοι, γονείς

Αγαπητές φίλες και φίλοι

Σας καλωσορίζω στη σημερινή εκδήλωση – συζήτηση για τα προβλήματα της παιδείας στο Βύρωνα και σας ευχαριστώ για την μαζική παρουσία σας σήμερα εδώ.

Η μαζική αυτή παρουσία επιβεβαιώνει την ανάγκη να μιλήσουμε για αυτά τα προβλήματα.

Επιβεβαιώνει την ανάγκη να αφήσουμε πίσω την άσχημη παρένθεση της συντηρητικής διοίκησης του Δήμου.

Επιβεβαιώνει την ανάγκη να σχεδιάσουμε μαζί το μέλλον σε αυτό τον ευαίσθητο τομέα με ρεαλιστικό και ταυτόχρονα καινοτόμο και ριζοσπαστικό τρόπο.

Μαζί με όλους εσάς τους φορείς της εκπαίδευσης στο Βύρωνα.

Γιατί εμείς δεν θα ακούσουμε τη γνώμη σας μόνο στις εκλογές. Θα ακούμε τη γνώμη, την κριτική και τις προτάσεις σας κάθε μέρα με πολλούς και πρόσφορους τρόπους.

Γιατί εμείς δεν θα διοικήσουμε με τον γραφειοκρατικό τρόπο που προβλέπεται από τον Καλλικράτη, αλλά θα δημιουργήσουμε και νέους συμμετοχικούς  θεσμούς όπως:

  • η ετήσια συνέλευση παιδείας και το
  • "Συμβούλιο Παιδείας"

με την ενεργό συμμετοχή όλων των φορέων της εκπαίδευσης των καθηγητών-των γονέων – των μαθητών.

Η Δημοκρατία και που τόσο έλειψε και λείπει από τον τόπο μας και από τον Βύρωνα είναι καιρός να αποτελέσει τρόπο ζωής και δράσης των πολιτών. Οι πολίτες που ζουν και βιώνουν τα προβλήματα να είναι αυτοί που μπορούν και πρέπει να προτείνουν τις λύσεις.  

Αγαπητές φίλες και φίλοι

Προχωράμε ήδη στην προεκλογική μας εκστρατεία με εμπιστοσύνη στη δύναμη που μας δίνει η δική σας στήριξη.

Έχουμε ήδη κάνει ένα μεγάλο άνοιγμα στον κόσμο του Βύρωνα, με την μεγάλη συγκέντρωση στη Λουίζα στις 2 του Φλεβάρη που στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Με την πετυχημένη θεατρική παράσταση, όπου αναπτύξαμε πλευρές του προγράμματος μας για τον πολιτισμό.

Με την κυκλοφορία του 2ου φύλου της νέας έκδοσης της εφημερίδας μας που κυκλοφορεί ήδη σε πολλές χιλιάδες φύλλα και κάνει ιδιαίτερη εντύπωση.

Με τις δεκάδες περιοδείες σε μαγαζιά, γειτονιές  και χώρους που συχνάζουν οι συνδημότες μας και την τεράστια εμπειρία πάνω στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά και τις σπουδαίες προτάσεις που καταθέτουν.

Όπως για παράδειγμα χθες στην Φορμίωνος όπου αναδεικνύεται το πρόβλημα της επικινδυνότητας του δρόμου για τους πεζούς, τα μικρά πεζοδρόμια, την έλλειψη φωτισμού, την ελλειπή καθαριότητα ή όπως αύριο στην Καισαρείας με αντίστοιχα προβλήματα.

Με τις δεκάδες επιτυχημένες αναρτήσεις στην ιστοσελίδα της «ΣΤΑΣΗΣ ΒΥΡΩΝΑ», όπου τα θετικά σχόλια, μας γεμίζουν αισιοδοξία και δύναμη.

Καθώς δε πλησιάζουμε προς τις εκλογές και το ενδιαφέρον του κόσμου μεγαλώνει, όλο και περισσότεροι φίλοι μας παίρνουν ενεργά μέρος και μπαίνουν στη μάχη ώστε "Με ενότητα και συμμετοχή να φέρουμε την αλλαγή στο Δήμο στην πόλη στη ζωή μας".

Αγαπητές φίλες -αγαπητοί φίλοι

Συνηθίζουμε να λέμε στην παράταξη μας ότι «η παιδεία είναι σε απόλυτη προτεραιότητα στη δράση στις ενέργειες, στο πρόγραμμα μας».

Όχι μόνο γιατί ο επικεφαλής της προέρχεται από το χώρο της εκπαίδευσης.

Ούτε γιατί το χρωστάμε στη νέα γενιά που από "γενιά των μεγάλων ευκαιριών" τείνει να γίνει η "γενιά της κρίσης και της μετανάστευσης".

Αλλά και από το γεγονός ότι η παιδεία είναι μία από τις κοινωνικές δομές που δέχονται – όπως και η υγεία - την μεγάλη επίθεση από την μνημονιακή συγκυβέρνηση και την τρόικα. Με το κλείσιμο σχολείων, τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις εκπαιδευτικών αλλά και τη σοβαρή μείωση των κονδυλίων που κατευθύνονται για την παιδεία. Αρκεί να σημειώσουμε ότι στα 4 χρόνια της μνημονιακής λαίλαπας από 8,6 δις ευρώ που δίνονταν για την παιδεία και την έρευνα φέτος δόθηκαν 5,8 δίς δηλαδή μειώθηκε κατά 2,3 δις.

Βασικός στόχος τους είναι η αποδιάρθρωση της έννοιας της παιδείας και της έρευνας ως δημόσιου αγαθού και η ενίσχυση της αγοραίας αντίληψης ότι πρόκειται απλά για μία ακόμη εμπορική επιχείρηση.

Μέσα στα πλαίσια αυτά μειώθηκαν οι επιχορηγήσεις προς το Δήμο του Βύρωνα από 500.000 ευρώ που ήταν το 2010 στις 250.000 ευρώ ετησίως το 2013 κατά 50% δηλαδή, ενώ αντίστοιχη είναι και η μείωση στη ΣΑΤΑ σχολείων, στα ποσά δηλαδή που δίνονται για την τεχνική συντήρηση των σχολικών κτιρίων.

Μεγάλα παραμένουν τα προβλήματα στη σχολική στέγη καθώς :

  • Το κτίριο του Χαραλαμπόπουλου που στεγάζεται το συγχωνευμένο πλέον 4ο Δημοτικό  έχει φτάσει στα όρια του και γίνεται επικίνδυνο για την ασφάλεια των παιδιών, το κτίριο της Αγ. Τριάδας έχει κορεσθεί καθώς χρησιμοποιούνται 5 λυόμενες αίθουσες, το κτίριο που στεγάζεται το 8ο Δημοτικό έχει από καιρού εις καιρόν τα θέματα του και το κτίριο που στεγάζονται τα δημοτικά στον Καρέα έχει κορεσθεί με αποτέλεσμα ακόμη και το γραφείο των καθηγητών να στεγάζεται στο διάδρομο.
  • Παραμένει δυστυχώς αυτή τη στιγμή που μιλάμε ένα σχολικό κτίριο κλειστό, ο διπλανό δηλαδή κτίριο του παλιού 4ου Γυμνασίου –Λυκείου, καθώς μετά την συγχώνευση που έγινε το καλοκαίρι αποφασίσθηκε να επισκευασθεί και να αποδοθεί στο 3ο Λύκειο. Καθυστερεί όμως η επισκευή αυτή με αποτέλεσμα και στο σχολείο αυτό που είμαστε σήμερα να χρησιμοποιούνται λυόμενες αίθουσες στην σχολική αυλή, με ότι αυτό συνεπάγεται. Η συγχώνευση που προαναφέραμε και από κακή επιλογή φόρτωσε πολύ το καινούριο κτίριο αλλά με όλες τις παλινωδίες και τις καθυστερήσεις που δημιουργήθηκαν, χάθηκαν μέρες διδασκαλίας, μιας και η διοίκηση του δήμου δεν φρόντισε έγκαιρα  να λύσει τα θέματα αυτά.
  • Πιστεύουμε ότι η συστέγαση δημοτικών –νηπιαγωγείων δυσκολεύει τα παιδιά του νηπιαγωγείου και σε συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να εξετασθεί η δυνατότητα για κτίρια που θα στεγάσουν τα νηπιαγωγεία.
  • Τεράστια είναι τα προβλήματα της συντήρησης των σχολικών κτιρίων και αιθουσών ,καθώς τα χρήματα της ΣΑΤΑ σχολείων είναι λίγα και η τραγική οικονομική κατάσταση του υπερχρεωμένου δήμου μας, σε προμηθευτές και δάνεια, δεν επιτρέπουν την χρησιμοποίηση  κονδυλίων στην συντήρηση, ενώ πολλές φορές έχουμε το αντίθετο  φαινόμενο, να χρησιμοποιούνται δηλαδή κονδύλια που προορίζονται για τα σχολεία για άλλους σκοπούς  του Δήμου.
  • Οι διαθεσιμότητες και οι απολύσεις σχολικών φυλάκων ,δυσκόλεψαν πολύ  την ήδη ελλειπή φύλαξη των σχολείων. Η απομάκρυνση τους όμως δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα καθώς σε εποχές κρίσης η παραβατικότητα  δημιουργεί ήδη σοβαρά θέματα με την εμφάνιση κλοπών κλπ, γεγονός που λογικά απασχολεί τους γονείς και τους συλλόγους τους.
  • Η μεγάλη οικονομική κρίση που ζει ο λαός μας ,φαίνεται έντονα πλέον και στα σχολεία ,καθώς πολλά παιδιά έρχονται νηστικά στο σχολείο. Τα μαθήματα αλληλεγγύης που οργάνωσαν οι καθηγητές και η Ζ' ΕΛΜΕ ελαττώθηκαν πολύ φέτος καθώς το Υπουργείο αποφάσισε να διορίσει ωρομίσθιους μέσω ΕΣΠΑ για την πρόσθετη διδακτική στήριξη, πράγμα που ακόμη δεν έγινε.

Αγαπητές φίλες και φίλοι

Αναρωτιέται κανείς πως μπορεί αυτό το σχολείο με τα τόσα προβλήματα, όχι μόνο να στέκεται όρθιο αλλά και σε πολλές περιπτώσεις να παράγει και σοβαρό έργο.

  • Είναι οι εκπαιδευτικοί που παρά τους μειωμένους μισθούς και τις δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες εργάζονται ,αλλά και την απαξίωση που τους ¨προσφέρει¨ η πολιτεία και ΜΜΕ ,προσπαθούν να τα ξεχνούν όλα και να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους.
  • Είναι οι δραστήριοι γονείς και οι σύλλογοι τους που «βάζουν πλάτη» ώστε να ξεπερνιούνται προβλήματα και δυσκολίες.
  • Θα μπορούσε να είναι και ο Δήμος. Όμως από την πλευρά της συντηρητικής διοίκησης του Δήμου, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια βιώνουμε την αδιαφορία ,παρά τις φιλότιμες προσπάθειες κάποιων μελών των διοικήσεων των Νομικών Προσώπων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Σε κάθε περίπτωση η παιδεία και οι νέοι αξίζουν την μέγιστη προσοχή της νέας δημοτικής αρχής  και για τη δική μας παράταξη αυτό είναι συλλογικό αλλά και προσωπικό στοίχημα το οποίο πιστεύουμε απόλυτα ότι μπορούμε να το κερδίσουμε.

Αγαπητές φίλες και φίλοι

Καταθέτουμε σήμερα βασικές πλευρές του προγράμματος μας για διαβούλευση και ελπίζουμε ότι θα γίνουν αντικείμενο σχολιασμού, παρατηρήσεων με στόχο την βελτίωση τους καθώς και την επικύρωση τους από την σχολική κοινότητα.

1. Για τη σχολική στέγη νομίζουμε ότι χρειάζεται:

  1. Η ανακατασκευή του "ΑΘΗΝΑΙΟΝ", που αγοράσθηκε από τον ΟΣΚ και εν συνεχεία η κατασκευή νέου κτιρίου στη θέση του παλαιού σημερινού κτιρίου Χαραλαμπόπουλου, υπό την προϋπόθεση ότι στα 2 κτίρια θα λειτουργήσουν 2 ξεχωριστά σχολεία όπως ήταν δηλαδή πριν συγχωνευτούν το 4ο και το 12ο δημοτικό. Εδώ μπορούμε να ερευνήσουμε και την περίπτωση να κατασκευασθεί και νηπιαγωγείο σε άλλο χώρο.
  2. Στο χώρο της Αγ. Τριάδας η τάση είναι αυξητική. Χρειάζεται να μελετηθεί αν αυτό οφείλεται στην άσχημη κατάσταση του Χαραλαμπόπουλου ή στην γενικότερη τάση επιστροφής στο δημόσιο όσων έστελναν ή σχεδίαζαν να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά και λόγω της οικονομικής κρίσης δεν μπορούν πια να το κάνουν. Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα μπορεί να οδηγήσει στην προσφορότερη λύση αν δηλαδή χρειάζεται η κατασκευή νέας πτέρυγας στο υπάρχον συγκρότημα ή νέο κτίριο για να στεγάσει τις αίθουσες του νηπιαγωγείου.
  3. Την επόμενη μέρα, χθες αν ήταν δυνατόν, ξεκινάμε τις προσπάθειες για την επανασύσταση και λειτουργία του "Ειδικού σχολείου" στον Καρέα ,που σταμάτησε στο παρά πέντε.
  4. Προχωράμε άμεσα τις ενέργειες για την ολοκλήρωση των εργασιών του κτιρίου του 4ου ώστε από την επόμενη χρονιά να μεταφερθεί εκεί το 3ο Λύκειο και να καταργηθούν οι λυόμενες αίθουσες του 3ου Γυμνασίου και να απελευθερωθεί η αυλή.

2. Διεκδικούμε από την πολιτεία τα αναγκαία κονδύλια και την κατασκευή των νέων κτιρίων αλλά και για την απαραίτητη συντήρηση των ήδη υπαρχόντων σχολικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, αλλά δημιουργούμε και τις προϋποθέσεις ώστε με την απαραίτητη οικονομία κλίμακας ώστε να κατευθύνουμε κονδύλια προς την κατεύθυνση αυτή. Για το σκοπό αυτό με επίμονη προσπάθεια η παράταξη μας κτίριο το κτίριο θα καταγράψει και θα ιεραρχήσει όλες τις ανάγκες ώστε να είμαστε έτοιμοι, ιεραρχώντας τα, να δράσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά προς αυτήν την κατεύθυνση.

3. Για τη δική μας παράταξη, για τις δικές μας αξίες θεωρούμε αδιανόητο να υπάρχουν πεινασμένα παιδιά στο σχολείο. Η δράση και η συμμετοχή μας στα δίκτυα αλληλεγγύης αυτό το αποδεικνύει. Αυτό λοιπόν που θα φροντίσουμε είναι να υπάρχουν γεύματα για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη αξιοποιώντας τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του Δήμου, αλλά και την εμπειρία των δικτύων αλληλεγγύης και της εκκλησίας. Ταυτόχρονα αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν ώστε εκπαιδευτικοί εν ενεργεία ή συνταξιούχοι να βοηθήσουν στην ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές που οι γονείς τους είναι άνεργοι, γεγονός που η σημερινή δημοτική αρχή δεν ήθελε και δεν μπορούσε να κάνει.

4. Ενισχύουμε και διευρύνουμε τις πολιτιστικές προσπάθειες που αναπτύσσονται μέσα στα σχολεία, αναγνωρίζοντας το σπουδαίο έργο που επιτελούν όσοι εκπαιδευτικοί ασχολούνται, προσφέροντας πολύ από τον ελεύθερο χρόνο τους. Το "Παιδικό Φεστιβάλ" όπου παρουσιάζονται οι θεατρικές αυτές παραστάσεις, αναβαθμίζεται και γίνεται "Φεστιβάλ Νεολαίας".

Επαναφέρουμε σε νέα και πιο αναβαθμισμένη βάση τους σχολικούς αγώνες που άνθρωποι αυτής της παράταξης ίδρυσαν, τα γνωστά "Παμβυρώνεια" που τόσους αθλητές ανέδειξαν. Ο σχολικός αθλητισμός ενισχύεται με νέα προγράμματα που διεκδικούμε και αποτελεί βασικό πυλώνα του μαζικού λαϊκού αθλητισμού.

5. Αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες του δημόσιου συστήματος υγείας (ΕΟΠΥΥ - ΚΕΝΤΡ. ΥΓΕΙΑΣ - ΚΕΝΤΡ. ΨΥΧ. ΥΓΕΙΑΣ) ώστε να βοηθήσουν στους εμβολιασμούς, στις αναγκαίες αλλά και στις προληπτικές εξετάσεις. Τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σύστημα υγείας αλλά και ο μεγάλος αριθμός ανασφάλιστων επιβάλουν στενή συνεργασία και άμεση δράση. Ταυτόχρονα τα προβλήματα που υπάρχουν με την σχολική βία, πρέπει να αντιμετωπισθούν σε συνεργασία της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου, των ειδικών με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.

6. Η επαναπρόσληψη των απολυμένων σχολικών φυλάκων που θα διεκδικήσουμε αποτελεί προϋπόθεση για την λειτουργία ενός σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία και κέντρου της κάθε γειτονιάς. Η αξιοποίηση των σχολικών εγκαταστάσεων για διπλή χρήση, το πρωί δηλαδή για μαθήματα και το απόγευμα για τέτοιες δραστηριότητες και αυτό αποτελεί μέτρο ενίσχυσης δομών του κοινωνικού κράτους που με επιτυχία γίνεται σε όλα σχεδόν τα προηγμένα ευρωπαϊκά κράτη.

Αγαπητές φίλες και φίλοι

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι προτάσεις που καταθέσαμε θα γίνουν αντικείμενο συζήτησης και προτάσεων, ώστε να ολοκληρωθούν.

Είμαστε σίγουροι ότι με τη δική σας βοήθεια και συμβολή, ήρθε η ώρα με ενότητα και συμμετοχή να αλλάξουμε το Δήμο, την πόλη, τη ζωή μας.

Σας ευχαριστώ, 

Διαβάστηκε 2588 φορές
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Πολυμέσα

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια